Wszyscy wiemy, że cukier szkodzi. WHO zaleca, żeby cukry proste dostarczały nie więcej niż 5% całej energii dostarczanej dziennie. W przypadku przeciętnego trzylatka dzienne zapotrzebowanie na kalorie wynosi ok. 1200 kcal, 5% tego to 60 kcal. 1 gram cukru zawiera ok. 4 kcal.

Dla przeciętnego trzylatka maksymalna dzienna dawka cukru to 15gram. Czyli 3 łyżeczki, dla 7 latka – 4 łyżeczki (20g) , dla 15 latka – 5 łyżeczek (25g).
To oczywiście wyliczenia średnie, innej dawki energii potrzebuje dziecko aktywnie uprawiające sport, innej dziecko „stacjonarne”. Jednak i tak większość z nich zdecydowanie „przesładzamy”. Często nieświadomie. Przyjrzeliśmy się składom kilku produktów „dla dzieci” i dane załamują. Zobaczcie na slajdach poniżej:

Niezłe bomby, co? Mój absolutny hit to „woda” smakowa. Niby zdrowo, bo przecież woda. Tymczasem 180% dziennej dawki cukru. Nie mówiąc już oczywiście o idiotycznym nawyku zaspokajania pragnienia słodkim.

Zostawiam Was tu z tymi swoimi prostymi wyliczeniami. I z refleksją, że warto czytać etykiety. Uważnie.

ZOBACZ TEŻ:

Babcia też czasem popełnia błędy

Jak babcia (w najlepszych intencjach) wyrabia najgorsze nawyki